Türkiye'de takviye edici gıda sektöründe son iki yılda dikkat çekici bir tüketici dönüşümü yaşandı. Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği'nin (GTBD) XSights iş birliğiyle yürüttüğü araştırmaya göre, son üç ayda en az bir takviye edici gıda kullandığını belirtenlerin oranı yüzde 49,2'den yüzde 74,8'e yükseldi. Aynı dönemde kategoriye duyulan genel güven yüzde 60'tan yüzde 77'ye çıkarken, "yeterli denetim yapılıyor" algısı da yüzde 23'ten yüzde 52'ye ulaştı.
Araştırma sonuçları, takviye edici gıda kategorisinin daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşırken güven ve denetim algısı bakımından da güç kazandığını ortaya koydu. Tüketiciler artık ürün içeriklerini daha detaylı incelemekte ve satın alma kararlarında daha bilinçli hareket etmektedir. Türkiye'de takviye edici gıdaların denetimi Tarım ve Orman Bakanlığı, sağlık beyanları açısından Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) ve reklam denetimleri açısından Ticaret Bakanlığı tarafından gerçekleştirilmektedir.
GTBD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Samet Serttaş, güven düzeyindeki artışın mevcut denetim sisteminin tüketici nezdinde karşılık bulduğunu gösterdiğini belirtti. Serttaş, tüketici güvenindeki artışı yalnızca bir pazar göstergesi olarak değil, aynı zamanda mevcut yapının işlediğine dair önemli bir çıktı olarak nitelendirdi.






