Türkiye'de takviye edici gıda sektöründe son iki yılda dikkat çekici bir tüketici dönüşümü yaşandı. Gıda Takviyesi ve Beslenme Derneği'nin (GTBD) XSights iş birliğiyle yürüttüğü araştırmaya göre, son üç ayda en az bir takviye edici gıda kullandığını belirtenlerin oranı yüzde 49,2'den yüzde 74,8'e yükseldi. Aynı dönemde kategoriye duyulan genel güven yüzde 60'tan yüzde 77'ye çıkarken, "yeterli denetim yapılıyor" algısı da yüzde 23'ten yüzde 52'ye ulaştı.\n\nAraştırma sonuçları, takviye edici gıda kategorisinin daha geniş bir tüketici kitlesine ulaşırken güven ve denetim algısı bakımından da güç kazandığını ortaya koydu. Türkiye'de takviye edici gıdalar, ürün onayı, üretim, ithalat, ihracat ve piyasa denetimi açısından Tarım ve Orman Bakanlığı'nın; sağlık beyanları açısından Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu'nun (TİTCK); reklam ve tanıtım denetimi açısından ise Ticaret Bakanlığı'nın görev alanında yer alıyor.\n\nGTBD Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Samet Serttaş, güven düzeyindeki artışın mevcut sistemin tüketici nezdinde karşılık bulduğunu belirtirken, sektörün asıl ihtiyacının bu istikrarlı zemini korumak olduğunu vurguladı.