EPDK tarafından yapılan düzenlemelerle lisanssız güneş enerjisi santrallerinde (GES) mahsuplaşma yapısı önemli ölçüde değişti. 2 Nisan 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik değişikliği ve 30 Nisan 2026 tarihli EPDK Kurul Kararı'nın 5 Mayıs 2026'da yayımlanmasıyla, mesken aboneleri hariç lisanssız üretim tesislerinde mahsuplaşma işlemleri saatlik bazda yapılmaya başlandı.
Yeni düzenleme ile lisanssız GES yatırımlarında elektrik üretimi ve tüketiminin saatlik bazda örtüştüğünün önemi artmıştır. Mesken abonelerinde aylık mahsuplaşma korunurken, sanayi, ticarethane, tarımsal sulama ve benzeri abone gruplarında üretim ve tüketim miktarları saatlik bazda değerlendirilecektir. Bu nedenle yatırım planlamasında kurulu güç, yıllık üretim tahmini ve toplam tüketimin yanında saatlik tüketim profili, öz tüketim oranı ve ihtiyaç fazlası enerjinin ekonomik etkisi birlikte analiz edilmesi gerekecektir.
Düzenleme yalnızca yeni kurulacak projeleri değil, 12 Mayıs 2019 tarihinden itibaren bağlantı anlaşmasına çağrı mektubu almaya hak kazanan lisanssız üretim tesislerini de etkiliyor. Gündüz saatlerinde yoğun elektrik tüketen sanayi kuruluşları, lojistik merkezleri ve alışveriş merkezleri GES yatırımlarından daha yüksek verim elde edebilecek. Elektrik tüketiminin büyük bölümü akşam ve gece saatlerinde gerçekleşen işletmelerde ise verimliliği artırmak için enerji yönetimi ve depolama çözümleri gündeme gelmektedir.






