İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kendi kaynakları ile yürüttüğü Kaynarca-Pendik metro hattının yapım çalışmaları hızla devam ediyor. İBB Başkanvekili Nuri Aslan, hatta yapılan çalışmaları inceleyerek, hatun 2026 yılı sonu ile 2027'nin ilk yarısı arasında hizmete açılacağını müjdeledi. Aslan, incelemede İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Erman Eryılmaz ve Metro AŞ Genel Müdürü Özhan Şenol'dan bilgi aldı.
Aslan, yapılan konuşmada İBB tarafından Ekrem İmamoğlu döneminde başlatılan 10 adet metro hattı inşaatına dikkat çekti. Kaynarca-Pendik hattının bu projelerden biri olduğunu ve önemli bir ulaştırma altyapısı yatırımı olduğunu vurguladı. Başkanvekili, "Anadolu Yakası'nın altını demir ağlarla örüldük" ifadesini kullanarak, bölgedeki metro ağının genişletildiğini belirtti.
Aslan, hizmet sunmanın siyasi ayrımcılık gözetmeksizin yapılması gerektiğini vurgularken, metro hattının açılışından sonra İstanbul'un çeşitli bölgelerine ulaşım kolaylığı sağlanacağını ifade etti.




