İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), aktif yeşil alan miktarını artırma hedefiyle şehrin parklarına meyve ağaçları dikmeyi başlattı. Proje sayesinde İstanbullular gelecek yıllarda parkları dolaşırken nar, kayısı, vişne, kiraz, elma, erik, şeftali, armut, hünnap ve Trabzon hurması gibi meyveleri dalından toplayabilecek.
Projenin ilk etabında Baltalimanı Yaşam Vadisi ve Sultanbeyli Gölet Parkı'na 43 meyve ağacı dikildi. Şehrin farklı noktalarında yer alan bu parklar, İstanbulluların erişim açısından kolaylıkla ulaşabileceği konumlarda bulunuyor.
Dikilen fidanlar şehir hayatına uyum sağlayana kadar bakım ve gözetim çalışmaları devam edecek. İBB'nin uygulamayı sürdürmesinin ardından İstanbullular önümüzdeki birkaç yıl içinde parklardaki ilk meyvelerini toplayabilecek oldu.






