1 Temmuz itibarıyla ulusal entegrasyon sürecine geçecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi, her gün milyonlarca içecek ambalajının tüketildiği oteller, restoranlar ve kafeler (HOREKA) işletmelerinin katılımına önem veriyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda, Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen sistem, DOA logolu içecek ambalajlarının kontrolü altında toplanarak yeniden ekonomiye kazandırılmasını amaçlıyor. 81 il ve 973 ilçede uygulanacak sisteme HOREKA işletmeleri kritik rol oynayacak.
Oteller, restoranlar ve kafeler, kendi bünyelerinde tüketilen DOA logolu ambalajları ayrıca biriktirebiliyor. Böylece ambalajların düzenli toplanması ve yeniden üretim süreçlerinde değerlendirilmesi sağlanırken, geri kazanım hedeflerine ulaşılmasına ve kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sunuluyor.
HOREKA işletmelerine Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt işlemlerini tamamlaması ve birlikte çalışacakları saha operatörlerini belirlemesi çağrısı yapılıyor. Sisteme kayıt olan işletmelerde biriken DOA logolu ambalajlar, seçilen operatörler tarafından düzenli olarak toplanarak geri dönüşüm süreçlerine yönlendirilecek.






