Ege İhracatçı Birlikleri'nin (EİB) mayıs ayı ihracat verilerine göre ABD ve İtalya, en çok ihracat yapılan ülkeler sıralamasında ilk iki sıraya yerleşti. ABD'ye yapılan ihracat yüzde 19'luk artışla 150 milyon dolardan 179 milyon dolara çıktı ve ülke ihracat zirvesine oturdu. İtalya'ya ihracat ise yüzde 42'lik artışla 98 milyon dolardan 139 milyon dolara yükseldi.

Uzun yıllar en çok ihracat yapılan ülke konumunda olan Almanya, mayıs ayında ilk kez üçüncü sıraya geriledi. Almanya'ya ihracat yüzde 17 azalarak 152 milyon dolardan 125,6 milyon dolara düştü. Ocak-mayıs döneminde ise Almanya hala 730 milyon dolarla ilk sıradadaki yerini korudu.

ABD ve İtalya'ya yapılan ihracatta kimyevi ürünler başı çekti. ABD'ye kimyevi mamul ihracatı yüzde 343'lük artışla 13 milyon dolardan 57,3 milyon dolara tırmandı. EİB'nin en çok ihracat yaptığı diğer ülkeler arasında İngiltere, İspanya, Hollanda, Fransa, Çin, Rusya Federasyonu ve Yunanistan yer aldı.