Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), son üç yılda Çin'e olan ihracatını 300 milyon dolardan 516 milyon dolara yükselterek, Türkiye'nin Çin'e gerçekleştirdiği her 100 dolarlık ihracatın yaklaşık 21 dolarını sağlamış durumda.

EİB, orta vadede Çin'e ihracatını 1 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyor. Bu amaçla 25-29 Haziran 2026 tarihlerinde Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nin başkenti Urumçi'de düzenlenecek China-Eurasia Expo 2026 için milli katılım organizasyonu gerçekleştirecek. Organizasyonda Tekstil Birliği, gıda sektörü ve bireysel firmaların yer alması planlanıyor. EİB Koordinatör Başkanı Muhammet Öztürk, 2025 yılında üç ayrı Çin fuarında milli katılım yapacaklarını ve Kasım ayında Şanghay'da China International Import Expo kapsamında bir etkinlik daha düzenleyeceklerini belirtti.

Türkiye ile Çin arasında dış ticarette önemli bir açık bulunuyor. Türkiye'nin Çin'e ihracatı yaklaşık 3,3 milyar dolar seviyesindeyken, Çin'den ithalatı 50 milyar doları yaklaşıyor. 2026 yılı, Türkiye-Çin diplomatik ilişkilerinin 55. yıl dönümü olması açısından da ayrı bir önem taşıyor.