Yaz aylarında dış etkinlikler ve sosyal faaliyetlerin artmasıyla birlikte diş beyazlatma işlemlerine olan talep de yükselmektedir. Uskudar Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'nden Dr. Öğr. Üyesi Özge Mimir, bu dönemde bireylerin estetik görünüme daha fazla önem verdiğini, özellikle beyaz dişlerin kişilerin kendilerini daha genç ve bakımlı hissetmelerine yardımcı olduğunu belirtmiştir.

Mimir, her bireyin beyazlatma işlemine uygun olmadığını ve mutlaka hekim muayenesi sonrası yapılması gerektiğini vurgulamıştır. Aktif çürükleri olan, ileri düzey diş eti hastalığı bulanan, ciddi mine kaybı yaşayan veya kontrol altına alınmamış dentin hassasiyeti olan kişilerde öncelikle bu sorunların tedavi edilmesi gerektiğini ifade etmiştir. Hamilelik ve emzirme dönemlerinde ise beyazlatma işlemleri genellikle ertelenmektedir.

Profesyonel klinik uygulamalarının diş hekimi kontrolünde yapıldığını ve daha yüksek konsantrasyonda beyazlatıcı ajanlar kullandığını belirten Mimir, sosyal medyada satılan ve denetimsiz kullanılan ürünlerin diş minesinde geri dönüşü olmayan zararlar verebileceğini uyarmıştır. Uzman, beyazlığın korunması için düzenli ağız bakımı ve hekim kontrollerinin önem taşıdığını vurgulamıştır.