BTP Sözcüsü Lütfullah Önder, eğitim öğretim yılının sonlanmasına ilişkin açıklamada bulundu. Önder, öğretmenlerin haklarını alamadığı ve ekonomik zorluklarla yaşam mücadelesi verdiği bir ortamda eğitim döneminin kapandığını belirtti.

Hükümetin imam hatip okullarındaki artışla "dindar nesil yetiştirme" amacını öne sürmesine eleştiri yönelten Önder, ibadet eden kişi sayısının azaldığını, tersine uyuşturucu bağımlılığı, sanal kumar ve çete etkisindeki gençlerin sayısının arttığını ifade etti. Önder, din duygusunun eğitim yoluyla kazanılan adalet, merhamet ve empati duygularından ayrı tutulmasının yanlış olduğunu vurguladı.

Önder'e göre, gençlerin bu değerleri kazanması için sözleşme uygulaması, liyakat ve hoşgörü örneği görmesi gerekiyor. Devletin merhametli bir yaklaşım göstermediği ve rol modellerin eksik olduğu ortamda, kurumlar kaç olursa olsun dinden uzaklaşma eğilimi devam edeceğini söyledi.