Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom'un Genel Müdürü Aleksey Likhachev başkanlığındaki heyet, Akkuyu Nükleer Güç Santrali sahasını ziyaret ederek 1. güç ünitesindeki inşaat çalışmalarının tamamlandığını resmi olarak teyit etti. Ziyaret sırasında Likhachev, reaktör tesisinde yürütülen işletmeye alma çalışmalarını inceledi. Reaktör binası merkez salonunda temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi ve reaktör montajının başarıyla tamamlandığına ilişkin raporlar sunuldu.
Likhachev, reaktöre koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajının tamamlandığını belirterek, soğuk ve sıcak testlere hazırlanmasında önemli bir aşamanın başarıyla sonuçlandığını söyledi. Genel Müdür, henüz gece saatlerinde başlatılan soğuk hidrostatik testlerin önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamlanmasının planlandığını ve ardından işletmeye alma operasyonlarının başlamasına yalnızca birkaç hafta kalacağını ifade etti.
1. güç ünitesinde görev yapacak personel sayısı 1930 kişi olup, bunların yüzde 40'tan fazlasını Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları oluşturuyor. Bu uzmanların önemli bir bölümü Türk üniversitelerinden mezun olmuş olup, şu anda Rusya'daki simülatörlerde ve nükleer güç santrallerinde eğitim ve staj programlarına devam etmektedir.





